tiedote / helmikuu 2015

Tällä palstalla Puska Puttaajat ry:n hallitus informoi kaikkia seuran jäseniä tärkeistä ja ajankohtaisista asioista. Seuraa palstaa säännöllisesti, niin pysyt ajan tasalla.

Seuramme järjestää monipuolista toimintaa ja kilpailuja jäsenille sekä lajin harrastajille yli seurarajojen. Tulevan kisakauden helmiä ovat mm. AM1-tour Peurunka (23.-24.5.), Masteri – Finnish Masters 2015 (13.-14.6), Frisbee festival (20.-21.6.), Lakeview open 2015 (25.7.), Parigolf SM (29.-30.8.) sekä First tree open (12.-13.9.).

Yhteistyö on voimaa
Toiminnan takana häärää aina joukko talkoolaisia, jotka toivovat seuran jäsenten kantavan kortensa kekoon ja osallistuvan aktiivisesti toiminnan järjestelyihin, mahdollisuuksiesi mukaan. Seuran sisälle on perustettu useita työryhmiä, joihin tarvitaan vastuuntuntoisia ja innokkaita toimijoita. Työryhmistä löytyy jokaiselle halukkaalle sopiva paikka ja tehtäviä. Puskaputtaajille tuttuja arvoja ovatkin yhdessä tekemisen meininki ja frisbee spirit!

Seuramme palveluksessa työskentelee Visa Ruuhinen, joka toimii sekä seuran että disc golf training centerin koulutuspäällikkönä. Koulutuspäällikön tehtäviin kuuluu mm. koulutuksien vetäminen, valmennukset ja ohjaamiset. Mikäli sinulla on ideoita tai tarpeita koulutuksille ja valmennuksille Keski-Suomen alueella, voit ottaa yhteyttä Visaan. Hän auttaa asiassa joko itse tai koordinoi asian eteenpäin.

Tiivistä yhteistyötä Visan kanssa tekee koulutustyöryhmä, joka avustaa organisoimaan ja vetämään esim. alkeistason ohjauksia. Koulutustyöryhmässä työskentelvät Tuomas Turunen, Juuso Litendahl ja Jarno Kolu.

Valtava määrä toimintaa vuonna 2015
Lukuisat paikalliset kilpailut ovat nähtävillä Revolution-tapahtumakalenterissa ja Suomen frisbeegolfliiton alaiset kilpailut löytyvät liiton kisakoneesta. Kilpailutoiminnassa kaivataan vastuuntuntoisia jäseniä mukaan opettelemaan TD-toimintaa ja ottamaan ajoittain vastuuta kilpailujen järjestämisestä. Vapaaehtoisia talkoolaisia tarvitaan myös muissa tehtävissä erityisesti isompien kilpailujen yhteydessä. Tehtävät koostuvat kisojen valmisteluvaiheessa ratatalkoista ja kisojen aikaan esim. lippumiehen hommista, valokuvaamisesta tai reportterin työstä.

TD-koulutuksista kiinnostuneet voivat kääntyä Ville Kolarin puoleen ja kisojen järjestelyjen talkooporukasta vastaavat Juuso Litendahl, Tuomas Turunen ja Jarno Kolu. Viikkokisoista ja 10-kisoista vastaavat tänä vuonna Mari Haukka ja Pauli Pottonen.  Jäsentapahtumia on suunnitteilla säännöllisin väliajoin pitkin vuotta, joista Jarno Kolu ja Pauli Pottonen pitävät yhdessä huolen. Yhteyshenkilöiden yhteystiedot löytyvät nettisivuilta.

Peurungassa järjestettävää kilpailutoimintaa on pyritty kehittämään pienin uudistuksin, jotta pelaajat valmistautuvat entistä perusteellisemmin isoissa kisoissa pelaamista varten. Vastedes kiinnitetään tarkempaa huomiota sääntöjen noudattamiseen, opastetaan uusia pelaajia ja lasketaan kierroksen jälkeen omat tulokset.

Timo Frondelius nimitettiin Puska Puttaajat ry:n kunniapuheenjohtajaksi.

Seuran historian ensimmäiset kunniajäsenet
Helmikuun kokouksessa hallitus on päättänyt seuran historian ensimmäisistä kunniajäsenyyksistä. Yhdistyksen pitkäaikainen puheenjohtaja ja seuran jäsenten luottamusta ja arvostusta nauttiva Timo Frondelius, nimitettiin Puska Puttaajat ry:n kunniapuheenjohtajaksi.

Frisbeegolfin Euroopan mestari Seppo Paju on osoittanut esimerkillistä frisbee spirit -henkeä ja osallistunut seuramme toimintaan aktiivisesti, sen lisäksi että hän toiminut training centerin valmennusleirien tähtivieraana. Paju nimitettiin seuran kunniajäseneksi, kiitokseksi esimerkillisestä toiminnastaan seuramme hyväksi.

Puska Puttaajat ry haluaa nimityksellään osoittaa kiitollisuutensa Pajun panoksesta seuran pelaajien taitotason kehittymiseen ja kannustaa häntä toimimaan lajin keulakuvana tulevaisuudessakin. Seppo Paju edustaa seuramme arvoja, kasvattiseuransa lisäksi, niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin.

Ole aktiivinen ja osallistu
Seuran hallitus kokoontuu jokaisen kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina suunnittelemaan, keskustelemaan ja päättämään ajankohtaisista asioista. Jos mielessäsi on asioita, joita haluat nostaa hallituksen kokouksen esityslistalle, ota rohkeasti yhteyttä ja tuo asiasi esille.

Puskaputtaajien helmikuun teema on ”peruskunto kuntoon”, eli ylös, ulos ja lenkille.

Aurinkoista kevättalvea,

Puska Puttaajat ry:n hallitus